W życiu piękne są tylko chwile...
R. Riedel

sobota, 31 marca 2012

Proszę o podpowiedź.


Chciałbym zakupić nowy aparat fotograficzny. Ponieważ absolutnie nie czuję się profesjonalistką potrzebuję pomocy.
W profesjonalnych sklepach nie potrafią udzielić mi odpowiedzi, bo i też moje wymagania są dość szczególne.
  • aparat nie może być za duży i za ciężki (nie uniosę),
  • chciałbym robić duże zbliżenia małych obiektów,
  • chciałbym aby obiekty nie uciekały mi z obiektywu np. motylki,
  • chciałbym aby nie przesuwał obrazów, szczególnie nocą,
  • nie może być nazbyt skomplikowany w obsłudze.
Obecnie korzystam z Pentax Optio mx4, niestety jak dla mnie zbyt wolno robi zdjęcia, jednak jest niezwykle poręczy, mały i ma dość dużo przydatnych funkcji.
W sklepach już mi powiedzieli, że o lustrzance nie mam co marzyć, ponieważ musiałbym ciągle dokręcać olbrzymie obiektywy.
Proszę Was, może ktoś mi podpowie.

3 komentarze:

  1. Raczej nie pomogę, bo sama się nie znam. Natomiast mogę tylko powiedzieć jakiego ja używam aparatu - Olympus PEN Lite E-PL3 W sumie jest ok, bo to raczej ja nie mam zdolności fotograficznych ;) Ale zbliżenia wychodzą takie sobie i faktycznie trzeba by było dokręcać inny obiektyw. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie waga aparatu i jego wielkość była bardzo ważna ponieważ noszę go ciągle ze sobą w torebce. Mam Panasonic LUMIX DMC-FZ8 kupiony prawie 5 lat temu, pewnie teraz są już w sprzedaży jakieś nowsze, następne wersje. Dla mnie jest wystarczający, ma dużo różnych opcji, z których nie korzystam, najczęściej robię zdjęcia korzystając z ustawień automatycznych. Nie robię zdjęć nocą więc nie wiem czy się do tego nadaje. Natomiast krajobrazy i zdjęcia makro robi bardzo przyzwoite. Zdjęcia ludzi i zwierząt też. Najpierw pooglądałam go w sieci a potem w sklepie wzięłam do ręki i mi pasował :) Kupowałam w sklepie internetowym, było taniej. Do zdjęć makro dokupiłam konwerter Raynox za 250 zł i jak dla mnie jest to zestaw wystarczający. Dokupiłam w międzyczasie dodatkowe baterie, karty, mam nadzieję, że jeszcze będzie mi długo służył :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawiadamiam, że od kilku dni mam nowy aparat. Część zdjęć z moim kocim maluchem, wykonałam tym aparatem. Jak widać niekoniecznie dobre, bo muszę się go nauczyć.
    Nie mogłam oderwać się od ulubionej marki Pentax.
    Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...