W życiu piękne są tylko chwile...
R. Riedel

sobota, 22 lutego 2020

Polin.


Zachwyciła mnie architektura obiektu.
Mimo szarości dnia budynek prezentował się niesamowicie.



Jak widać elementy architektury od razu kojarzą się z zamierzonym przekazem i silną wymową.


Z punktu widzenia feng shui budynek jest starannie przemyślany.
Żywioły metalu, wody i ziemi idealnie przechodzą między sobą
i współgrają w harmonii.



Wszystko o muzeum znajdziecie TUTAJ.



Proste i ostre formy są zaokrąglone w narożnikach,
co łagodzi ich wymowę.


Ciężkie bryły rozświetla, sączące się naturalne światło.


Fale i owale w ścianach i schodach dodają ruchu 
ciężkim klockowatym bryłom.



Dopiero na zdjęciach zobaczyłam jak wiele odcieni zyskuje szary beton,
poddany obróbce świetlnej.



 Zachęcam do zwiedzania.
Jutro eksponaty.


6 komentarzy:

  1. Muzeum Polin naprawdę mnie zachwyciło. Odwiedziłam go w sierpniu więc ogromna ilość turystów, pomimo to, nie żałuję wizyty w tym niezwykle interesującym miejscu. Wielka szkoda, że prof. Dariusz Stola wygrał w konkursie i nie został mianowany. Niestety, wicepremier i minister kultury Piotr Gliński złamał obietnicę.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem on wygrał, tylko nie chcą go mianować. Nie chce mi się nawet tego komentować, chyba zostało nam przeczekać tylko te straszne, obecne czasy, które coraz bardziej kojarzą mi się z młodością...

      Usuń
  2. To wygląda jak statek kosmiczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Holocaust był tak nie do ogarnięcia jak kosmos.

      Usuń
  3. Po przeczytaniu - ,,Jak widać elementy architektury od razu kojarzą się z zamierzonym przekazem i silną wymową." - Zatrzymałam się i zaczęłam przyglądać się budynkowi aby samemu ujrzeć ten przekaz... Rozumiem, że to nie moja bajka bo nic nie wymyśliłam. Ale miło się dowiedzieć :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Samo wejście to jak brama do jasnego nieba, chyba jedyna nadzieja... Niestety to nie bajka...
    Patrzę na architekturę poprzez własną wrażliwość, to moja interpretacja.
    Jednak feng shui dotyczy wiedzy starożytnej, stosowanej obecnie. Większość budynków na świecie, budowanych przez poważne firmy zatrudnia eksperta feng shui. Nie którzy jednak nie chcą się do tego przyznawać jak np. firma od hamburgerów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...