W życiu piękne są tylko chwile...
R. Riedel

niedziela, 24 maja 2020

Arboretum w Lądku Zdrój.



Zadbano aby były elementy sztuki ludowej.


To zdjęcia z ubiegłych wakacji.






Zagospodarowanie jest zaaranżowane typowo dla ogrodów chińskich.
Źródełka, znikające strugi wody i ścieżki, warstwowe nasadzenia,
jednak wszystko tak wygląda, jakby człowiek w tym nie brał udziału.




Widoczne skutki niszczenia  świerków na skutek braku wody.


Poniżej drzewo, które mnie urzekło.


Czyli metasekwoja chińska.

 

Jest gigantyczna.




Nikomu nie przeszkadzają paprocie i grzyby na mostkach.



Ogród jest usytuowany na skraju bukowego lasu,
tworzy z nim jedność.


Byłam w tym arboretum po raz pierwszy 14 lat temu,
przypominało wówczas typowy ogród japoński.


                      Teraz to wręcz las pełen tajemniczych zakątków.




11 komentarzy:

  1. Bardzo urokliwe miejsce, idealne do beztroskiego spacerowania. Pozdrawiam niedzielnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne arboretum, dzikie i tajemnicze.
    Pozdrawiam wiosennie.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrząc na wspaniałą zieleń w pierwszej chwili pomyślałam, że jest to tegoroczna wiosna.
    Nie znam tego arboretum. Mam nadzieję, że i ja dotrę do niego.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Kotlinę Kłodzką potrzeba co najmniej 2 tygodnie. Są tam niestety zaniedbane miasta, ale perełki np. Bystrzyca Kłodzka. Urokliwe miejsca (też związane z księżną Orańską) z wejściami na szlaki np. Międzygórze. Mnóstwo zdrojów zaczynając od Kudowy, Dusznik, Polanicy na Lądku kończąc. Są super góry: Strzeliniec, Błędne Skały i duże forty, mnóstwo pałaców, zamków i ruin.
      Mimo, że byłam dwa razy nie udało mi się zobaczyć jeszcze Gór Sowich i Stołowych.
      Jeszcze raz polecam.

      Usuń
  4. Rzeczywiście miejsce jest urokliwe. Polecam też Lądek, trochę informacji jest o nim jest w filmie o księżnej Orańskiej, który zamieszczałam w poście o pałacu w Kamieńcu Ząbkowickim. To właśnie księżna przyczyniła się do rozwoju Lądka. Jest to piękne zabytkowe miasto, jednak jak wiele w Polsce popadło w ruinę. Po 14 latach, kiedy tam byłam, obecnie chyba tylko jedna z fasad kamienic na rynku jest jeszcze w budowie. Natomiast zdrój oddalony o 2 km jest pięknie odrestaurowany poza domem zdrojowym. Jeśli będziecie jechać zarezerwujcie z wyprzedzeniem wejście na basen, bo jest to niesamowite przeżycie. Niestety obecnie nie można tam robić zdjęć (ale wszystko jest na filmie, o którym pisałam).
    Dziękuję za odwiedziny i komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne miejsce do spacerowania, bardzo urokliwa okolica.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, jak dla mnie to cały Lądek jest niesamowity i czarowny.

      Usuń
  6. What an extraordinary place. Thank you for sharing these wonderful photos.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo, piękne, tajemnicze miejsce. Nigdy nie byłam w tym rejonie, chyba czas to zmienić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyższy czas wyruszyć- wszystko przed Tobą.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...